onsdag 14 december 2011

Jo tack, hur har ni själva haft det idag?

I kassakön på Ica Maxi

Storhöna: När vi kommer ut ur affären tänker jag rymma så långt i skogen att du aldrig kommer hitta mig och där tänker jag frysa ihjäl tills jag DÖR!! För jag vill aldrig vara med dig mer, din elaka skitmamma!

Annars har vi haft en bra dag jag o storhönan. Vi har trots att vi suttit fast på bilverkstan haft det trevligt. Vi hade packat lite fika - varm choklad tog vi ur automaten, vi hade pyssel o lite spel med oss och jag skrev lite på mina högskoleuppgifter. I hela 3 timmar roade vi oss innan vi "provkörde" en bil från försäljningsavdelningen för att åka förbi McDonalds. Vi långlunchade, jag köpte glass, vi hade trevligt.

Bilen blev klar o jag skulle bara en snabb sväng in på Ica Maxi o köpa vindruvor som storhönan hade önskat till skolans utflykt imorn. Efter denna lilla utsvävning då i kassakön stampade hon igenom kassan och utom synhåll. Egentligen var jag inte särskilt orolig då hon är alldeles för mammig för att dra iväg nånstans och rymningsbenägen har hon nog aldrig varit. Men när jag var betalad o klar och började närma mig utgången utan en endaste skymt av nån höna blev man ju lite så där varm i kroppen.

Då hör man ett litet ynkligt "mamma" bakifrån. Där sitter min stora höna ihopsjunken bakom en soptunna. Ledsen o arg för att jag inte ville köpa den där fina Hello-Kitty datorn för 500 spänn en och en halv vecka innan jul o dessutom för obefintliga pengar.

Nu är vi hemma igen o allt är frid o fröjd och visst vill hon vara med sin lilla skitmamma =)

2 kommentarer:

Cin sa...

Naaaawwwww! När du skriver det låter det väldigt sött... men jag gissar att det inte riktigt var den känslan du hade inombords när "viljan" tog över ditt barns kropp ;-)

hönsmamman sa...

Nje, så jätteroligt just då var det inte. Och jag har för länge sen slutat bry mig vad andra omkring mig tror o tänker men ibland vill man nästan sticka in med en förklaring ändå. En stackars tant såg ut att lida hemskt med storhönan och jag tror säkert hon tror att jag är hemsk