fredag 30 december 2011

Imorse när jag kom hem så hade maken rullat över på min sida av sängen. Antagligen hade miniägget som haft feber o sovit oroligt vaknat medan jag varit borta. Och då han låg på mitt täcke o tagit med sitt och jag var svettig o frusen efter 2 timmars cykeltur i minusgrader, så tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att krypa ner tillsammans med mannen under det varma duntäcket. Dessutom har vi inte delat täcke sen storhönan föddes för 7 år sen. Jag lyfte lite på täcket och han välkomnade mig in under.

Sen flög han upp i ett HERREGUD MÄNNISKA VA FAN DU ÄR INTE KLOK SKA DU TA LIVET AV MIG. Sen hoppade han i en båge över mig o damp ner på sin sida. Och lämnade mog ensam o frusen på min. Inte kan väl jag hjälpa att mina skinkor o lår är kallare än permafrost och jag tänkte att ligga lite sked skulle ge mig värme. Var bara att lirka fram sitt eget täcke och krypa ihop till en liten boll o få upp värme igen. Sen kom miniägget o ville kramas och hon var dags-för-alvedon-varm.... Skööööönt.....

2 kommentarer:

Dansken sa...

Stackare , Dala . Ett jävla sätt att bli väckt på

Cin sa...

Mäh... kunde han inte ens ställa upp på det ;-) Och så undrar de varför barnen får så mycket tid... jo, för de kommer och finns där även när mamma behöver det ;-)

Fniss... min make är alltid varm, men aldrig att jag får dra nytta av hans värme... skulle jag mot förmodan få tillfälle, så möts jag av de hemska snarkningarna... ;-)