söndag 4 december 2011

Vi radar väl upp en lista då

Om det är Karma så undrar jag vad jag har gjort? Om det är nån gud någonstans vilken som helst, som sitter o pekar finger och skrattar så kan han sluta nu. Eller är det huset som är förbannat? Sen vi flyttade in bara rasar det pengar.

Redan första sommaren brakade tvättmaskinen ihop.
Sen gick bilen sönder. Väldigt sönder.
Sen hade vi vattenskada i huvudbadrummet och vi fick duscha höggravida i källaren i 3 månader. Ja, det var ju bara jag som var höggravid men min man fick väl komma o dra loss mig ett par gånger.
Sen höll vi på att frysa ihjäl för att värmen slutade fungera efter badrumsrenoveringen och fönsterna möglade sönder så det blev byta av alla fönster på hela övervåningen. Inte billigt.
Sen kom vattenskadan i köket.
Bilen är 8000 kronors-trasig igen och vi har precis kostat på den 4000 kr.
Och nu gick alltså torktumlaren och ett element i vardagsrummet läcker.

Ska det aldrig ta slut? Förtjänar jag detta?

Dessutom ska jag ha stort julpysselfika för alla tjejer i Storhönas klass (och kanske ett par föräldrar oxå) och hur i helvete ska jag fixa  att få huset i topptrim på en vecka när det hänger blöta kläder överallt och jag inte kan använda diskmaskinen. Jo, just det, vi kan inte använda diskmaskinen för det sitter någon jäkla jättepropp långt ner i röret under golvet som vi inte kommer åt och inte får lös =(

3 kommentarer:

Cin sa...

En liten fråga ... ni har väl hem och villa försäkring va?

hönsmamman sa...

jo visst har vi försäkring men det känns som att det är åldersavdrag på allt äldre än 2 veckor så det blir dyrt ändå tyvärr.

Cin sa...

hugaligen... hoppas de inte gör åldersavdrag på livförsäkring sen bara ;-)

Ang proppen... kolla med Nillo.. hennes snubbe har eget inom avlopp... kanske har ngt tips.

kram