lördag 4 februari 2012

Candy

Jag fick en toppenidé här på kvällen. En sån där som man kan sitta uppe en hel natt o fixa med (fast man borde lägga sig som vanligt, men man försöker förtränga sitt eget bästa). Jag fick en idé efter att ha pratat meden vän på fb som jag virkat en Gomba till att jag skulle virka en Goomba-mössa av det där tjocka, sjukt mjuka garnet jag köpte härom veckan. Nu kom jag bara knappt halvvägs innan jag tvingades inse att garnet höll på att ta slut och imorgon är alla affärer här i bondebygd stängda.

En annan vän på fb erbjöd genast hennes garn om det var av intresse. Det hette Candy 48 844 och bara för nyfikenhetens skull tänkte jag googla för att se vilken färg det var. Fick upp en massa bilder på godis och en o annan halvklädd brutta, men nåt garn..... nej det syntes inte till. Men många av de lättklädda damerna hade rosa bikinis så jag kanske ska anta att färgen är åt det rosa hållet.

Inga kommentarer: