måndag 13 februari 2012

Skratt förbränner väl oxå kalorier?

Om inte annat så förlänger det livet har jag hört så jag har väl inget att förlora på att beställa hem en zumba-dvd?

Min svärmor var här i helgen och tipsade mig om att iform har erbjudande nu på 2 nr + zumba-skivor. Jag har varit lite sugen på zumba men har så pass stor självinsikt att jag aldrig skulle zumba offentligt. Men hemma kanske... Jag youtubade lite för att kolla och känner redan nu att jag vet inte om jag ens skulle fixa detta ensam hemma i min ensammaste ensamhet. Det finns en stor risk att jag skulle känna mig som en skadeskjuten flodhäst för att sen bryta ihop på golvet i en liten hög skrattandes. Men som sagt, kanske bränner även skrattt kalorier, eller iaf spär på magmusklerna så jag har väl inget att förlora - nu åker vi!

1 kommentar:

Cin sa...

haha.. ja, jag har testat med Kinect. Det gick jättebra... under uppvärmningen... men när takten ökades så snubblade jag typ på mina egna ben, fötter och jag kan fan svära på att även armarna var där.

Dessvärre hade jag inte tid att skratta, för all energi gick åt att hålla tungan rätt i mun... men jag kanske ska försöka mig på det där igen ;-)