lördag 4 februari 2012

Måste och kunna är olika saker tack o lov

Min lilla minsta syster fyllde hela stora 18 år igår.Nu tror ni kanske att inlägget ska handla om henne, men nej... Jag har ju barn trots allt o då måste jag ju tjata på om dem, därför gör jag om detta till en hön-historia.

Här hemma tjatas det rätt friskt om saker man vill göra, och saker man vill köpa och saker jag vet inte vad. Oftast räcker standardsvaret "när du blir 18 är du vuxen och får bestämma själv". Därför frågade storhönan igår om Maja var vuxen nu?

- Ja, sa jag. Nu är får hon gifta sig om hon vill, köpa öl på ICA, skriva under avtal, arbeta för att få pengar utan speciella villkor, flytta hemifrån, tatuera sig utan att fråga om lov och så vidare fortsatte min lista lite till...

Efter en rätt lång tankepaus (jag trodde hon hade släppt ämnet) säger Storhöna

- Men hon har väl ingen pojkvän, då kan hon väl inte gifta sig!

Grattis allra käraste syster!

1 kommentar:

morsan sa...

Nä, hon har ju ingen pojkvän än men ikväll ska hon på bal så man vet aldrig vad som händer. Hon kanske får dansa med prinsen och eftersom hon är den sötaste flickan så kan man inte vara säker...