torsdag 9 februari 2012

Kyckling a la mig

Har hittat en fantastiskt recept i en kokbok från viktväktarna. Jag vet att jag och recept inte alltid är så överens. Jag är ju lite kräsen och brukar justera ingredienserna lite. Om jag ska erkänna så gjorde jag det även denna gång och min make var som vanligt skeptisk, han vet ju hur jag gör. Hans kommentar var 


"är det nåt ur det ursprungliga receptet som är med i detta"


Men han åt o var lika förtjust som jag (eller han tyckte det var gott i alla fall). Tortillabröd med kycklingröra, stor råkostsallad och gratinerade tomater på ca 500 kalorier. Jag blev proppmätt och är det fortfarande.


Orginalrecept
Hacka kyckling och grilla/stek
Hacka färska champinjoner
Pressa vitlök
Blanda ner lite keso och salsa (salt o peppar o sånt)

Rulla in i bröd, strö över lite ost och gratinera i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter

Vi gillar inte keso så jag bytte mot lite lätt creme fraiche. Sen gillar jag varken svamp eller salsa så maken fick en röra med det och i min burk rörde jag ner hackad tomat istället för champinjoner och hoppade över salsan helt. 


Inga kommentarer: