fredag 10 februari 2012

Orientering


Storhönan sitter hemma med webb-spelet Panfu och för att få en häst ska man samla delar. En del ligger i ett bibliotek och hon har kämpat i flera dagar med att hitta biblioteket för det är inte utmärkt på kartan. Och när hon börjar bli irriterad på riktigt på ett spel så är hon inte att leka med. Så för att rädda dagen från att gå käpprätt redan vid 9 på morgonen så lovade jag henne att jag skulle lösa det åt henne.

Jag vet egentligen att jag aldrig ska lova nåt jag inte vet om jag kan hålla för då blir det än värre men jag fick lov att chansa. Det är trots allt ett barnspel, förhoppningsvis skulle jag lista ut det. Men jag hittade inte heller nåt bibliotek på kartan, eller i staden där pandan bor. Men eftersom alla diverse nummerupplysnings-sajter har ju numera marknadsfört sig som typ vi har svar på ALLT så kändes det som upp till bevis då. Jag googlade lite snabbt och 118 100 visade sig ha en utmärkt beskrivning på var man kunde hitta biblioteket steg för steg. Alla nöjda o glada. Men jag undrar vad den operatör tänkte som först fick frågan...

Inga kommentarer: