fredag 2 mars 2012

Kärring-virk

När jag började virka ursäktade jag mig med att jag åtminstone virkade söta små djur och coola saker o sånt där. Inte kärringvirkade mössor. Tror faktiskt mina exakta ord till Tuppen var att jag "åtminstone inte kärringvirkade mössor o sånt skit".

Men  knappt 5 månader efter min virkdebut - se vilka fina mössor det har blivit... 

Jag lär inte tappa bort ungen med iaf med denna lysrosa kreation

Storhöna ville ha en röd. Från början skulle det bli en Mario-blomma med huggtänder, vita prickar och stjälk men hon slet den ur handen på mig och tyckte den var klar så här.

Miniägget fick en enkel liten i olika färger

Men jag väger iaf upp kärring-virket med att virka coola "tuttmössor" oxå för alla om vill göra avstamp i amningsdebatten - eller bara ha en jäkligt cool mössa till bebisen! Det är nästan så man vill ha en till bebis bara för att få chansen att stila med en sån här...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej finns det någon beskrivning på hur man virkar denna mössa Med vänlig hälsning, Susanne.jansson83@hotmail.com tackar för svar.