måndag 12 mars 2012

Regnskogs-besök

En liten apa har hittat hit från regnskogens djungler (det är därför hon är regnbågsfärgad)
Miniägget blev överförtjust över att hon ville kramas med just henne. De andra har ju önskat  figurer på löpande band och eftersom miniägget inte direkt önskar o kräver något så har hon inte fått så mycket. Men nu när hennes stickade docka (jag var inte så bra på att sticka) föll ihop så fick hon den första regnbågsfärgade figuren, men båda hönorna har ställt sig på kö. Få se om det blir ap-kompisar eller vad det blir. Håller på o finurlar på en tårtbit just nu.



Jag orkar inte lägga ut massa mönster men är det nån som vill ha så hör av er bara så mailar jag. Gäller de flesta grejer. Är inte så bra på fri hand så det finns ju mönster till det mesta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen ojojoj vilka fina kreationer du virkat - helt fantastiska och vad mycket du gjort, är väldigt imponerad av mängden och variationen!
Vad har du hittat alla mönster, för om jag förstår det rätt så har du följt mönster?
Jag själv avskyr att följa beskrivningar men nu blev jag jätte inspirerad av allt du gjort att bryta mina egna mönster ,) och våga följa någon annans! Berätta! ÄR det någon bok som man kan köpa eller har du hittat dem på nätet?
Vänligen P P D

hönsmamman sa...

Oj, tack för den fina kommentaren. Oftast googlar jag o hittar ett mönster som jag använder som grund. Sen ändrar jag lite för att få det som jag tycker är snyggast. Nåt särskilt som jag ska lägga ut eller ska jag maila dig.