lördag 17 april 2010

Fälghelvete

Igår skulle vi byta däck på bilen. Redan försenade med andra ord. I vintras körde vi ju in o bytte på verkstan för att den där jävla vevhusveven, eller fälgkorset eller vad det nu kallas trots att det inte är ett kors utan en vev, gick av vid andra hjulet. Vi tänkte att det kanske hängt med i ett par år så vi beställde ett nytt, bara orginaldelar är gott nog åt familjen höna.

Tror ni skitveven höll? Ett däck hann vi byta.Vad tillverkar Peugeot sina fälgkors av - plast eller? Nu måste jag försöka hitta nåt gammalt kors nånstans för nya grejer verkar inte hålla. Ett redigt järnkors som väger bly o saken är biff. På måndag ska jag dessutom skälla ut Peugeot. Eller nej det ska jag inte... Jag ska bara lugnt o stilla tala om att de är värdelösa men de kan få byta mina däck ändå. Jag ger upp.

1 kommentar:

hundra23hundar sa...

Vilka jävlar. Vi har heller inget att låna ut :S Vi betalar för å byta för vi har blivit så lata. Usch jag hatar å byta däck... )=