torsdag 15 april 2010

Föreläsningen

Hur skönt det än är att vara hemma måste jag ändå säga att jag haft 3 fantastiska dagar i Göteborg. Tisdagen innehöll en underbar föreläsning av en otrolig kvinna. Alla borde få höra Elisabeth Råberg nån gång i sitt liv. Vilken förälder, vilken ork o vilken styrka. Jag kan knappt med ord beskriva henne, men jag var berörd nästan till tårar under delar av hennes berättelse.

Hon har fått mig att ännu mer vilja säga Ja i livet (lite som Jim Carrey i Yes man om ni har sett den), att det är viktigt att välja glädje, inse att allt löser sig och inget är omöjligt. Jag har hittills sett mig själv som rätt pedagogisk o lugn men inser oxå att jag har ännu mer att praktisera. Vill fördjupa mig ännu mer, lägga om spår. Jag var dödligt less på förskolan när jag fick barn. Det var oxå då jag började studera för att kunna byta bana. Nu vill jag inget hellre än tillbaka. Fånga upp alla små barn, säga åt kolleger att läroplanen är bra men ibland måste man skita i densamme, ibland strida för att få följa den.

Nu ska jag läsa hennes bok "omsorg utan våld" o hoppas bli ännu mer inspirerad.

1 kommentar:

Systeryster sa...

*gilla* (facebooksyndrom) XD