söndag 4 april 2010

Kemtvätt a la Zackrisson

Nu börjar det faktiskt kännas lite vårigt. Snön på uppfarten smälte helt under dagen så nu behöver jag inte ta sats som en galning längre.

Ni ser det lilla gröna gräset va? Jag misstänker att det är kvar sen förra året, men det struntar jag i. Gräset börjar bli GRÖNT!

Om man inte tittar åt andra hållet förstås, då känns det inte alls lika vårigt. Mer som tröstlöst.

Men nåt snön är bra på så är det o få källarmattorna lite renare. Eller så mycke renare blev den nog inte, men den SER renare ut. Först hade jag lagt den upponer o då blev det alldeles gulbrunt i snön. Då drog jag runt lite och det blev spår efter mig o min matta. Så jag trampade ner den lite i snön innan jag drog den lite till, o vips såg den iaf bättre ut. Den ska ändå bara ligga i källaren.

Inga kommentarer: