onsdag 11 augusti 2010

Dubbelliv?

En viss herre i familjen verkar tycka att det är helt ok att komma o gå som det behagar. Jag börjar tro att han har en andra familj någonstans likt en del av de där piloterna som lever dubbelliv med 2 fruar o familjer men i olika länder. Rätt var det är så försvinner han, utan att tala om vart eller när han tänker behaga komma hem. Ofta kan han vara borta upp till 4 dagar i sträck. Sen kommer han inknallande genom dörren som om inget hänt, undrar lite nonchalant vad det blir till middag och går sen för att hälsa på ungarna. Ungarna blir ju jätteglada förstås, men tänk om han en vacker dag inte kommer tillbaka?

I dagarna hade jag med lite sorg i hjärtat börjat förbereda barnen på att han kanske inte skulle komma hem igen. Han gick ut genom dörren för över en vecka sen utan att se sig om. Även jag hade börjat tvingas inse att han nog inte skulle återvända till oss. Inte ett enda livstecken på över en vecka bådar liksom inte gott.

Men vem fan traskade inte in över tröskeln imorse utan att be om ursäkt för att vi varit oroliga, utan att berätta var han har varit o utan att verka det minsta sliten. Lika rund o go o mjuk som vanligt. Och självklart mer än förlåten! Och utan mat o vatten verkar han absolut inte varit.Därav misstänker jag att han fikar hos en annan familj...

Nä, jag pratar inte om Tuppen, honom blir jag nog inte av med, utan om gammelkatten. Vår varma, mysiga,kramgoa hittekatt som vi absolut inte vill bli av med. Ungarna kan dra i honom som dom vill, han värmer gärna upp ett knä eller håller en sällskap i sängen.


Inga kommentarer: