tisdag 3 augusti 2010

Gud satt i sin lya o mumlade för sig själv.
"Dessa ungdomar. Det enda jag bad dem om var att låta äppelträdet vara men naturligtvis skulle dom vara där och pilla ändå. Jag måste nästan straffa dem på något vis - men hur?"
Gud suckade tungt. Han hade bestämt sig för att förvisa dem från lustgården. Men samtidigt ville han fortfarande framstå som en rätt hyvens kille.

"Jaja, inget att göra åt... Dom måste lära sig att det straffar sig att inte lyda mig... Eller vänta... Hmm., tänkte Gud högt för sig själv. Han fick en snilleblixt!

- Adam! Eva! Jag har bestämt att ni nu ska få en helt egen värld att härska över. Hela jorden skall bli ert bo och jag skall belöna er med fruktbarhet så ert släkte kan växa och överleva. Och jag skall förse er med föda. Lycka till!

- Åh, shyrre, sa Adam o Eva i kör.

Haha, fnittrade Gud för sig själv... Nu ska jag gå o skapa riset.

Inga kommentarer: