fredag 13 augusti 2010

Det är det jag alltid sagt - svart/gult kan förstöra en hel dag.

By the way var vi på Tomteland igår. Hönorna pratade ivrigt om att dom skulle gå i häxskolan. Där är inga vuxna välkomna för där lär häxan barnen bus som dom ska göra med de vuxna sen. Tuppen hävdade högt o bestämt att han visst ville följa med och en mallig storhöna sa strurskt "nähä du". Hon skulle gå aaaaaalldeles själv!

Första gången på tomteland tog det lite tid för henne att vänja sig vid häxan. Först ville hon inte gå in o när lektion nr 2 började så gick hon in stödd av lillasyster, bästa kompis o en 16-årig moster =) Plus att hon träffat på häxan på torget innan o pratat med henne så då kändes dom som kompisar.

När det var dags igår rusade hon dit i tid men när hon sen såg att det var en annan som klätt ut sig blev hon osäker o så ville hon absolut inte gå. Hur hon nu såg skillnad för jag tyckte dom var rätt lika jag. Men hon sa på en gång att "det där är inte samma häxa, jag vet inte om hon är snäll", så det blev ingen häxskola den här gången. Men vi hade en rätt skön dag ändå. Tyvärr omöjligt att äta ute, jag vdet inte hur många getingar vi hade ihjäl. O till råga på allt så skulle de prompt ha slush - typ issocker... Barnen alltså. Eller ja - getingarna med iofs. Mmm, mumma för getingar.

Så efter lite vilt fäktande, paniskt skrikande o en "båttur" senare åkte vi faktiskt hem.






Inga kommentarer: