lördag 4 augusti 2012

Carma is da bitch

Sista arbetsdagen, eller arbetsmorgonen rättare sagt. Naturligtvis skulle det strula. Tidningarna var över en timme sena. Har bara hänt mig en gång tidigare i år och då satte vi oss inne på gymmet intill allihopa. Varmare, skönare stolar o radio. Denna gång tänkte jag va fan.... Jag passar väl på att träna lite istället. Karma såg väl till att tidnigarna skulle bli förenade så jag skulle ha tid att bränna muffinsen som Lillhöna bakade igår. Träningscyklarna kändes onödiga eftersom jag har 1,5 timmes cykling framför mig sen. Likaså trappmaskinen. Finns ju en hel del hyreshus jag ska upp o ner i sen. Jag valde löpbandet och känner mig stolt över att jag faktiskt lyckades springa i korta små intervaller. Sen körde jag nåt intensivt "hill" pass på ett band som började luta helt plötsligt. Lampor blinkade och maskinen pep till då och då. Kände mig som föraren av värsta space-skeppet.

Så efter 45 min var jag helt slut, lagom till att tidningarna dök upp. Bara hoppa upp på cykeln för nästa pass alltså. Det värsta när tidningarna är sena är att man inte hinner somna om när man kommer hem så ikväll lär jag somna innan hönsen. Men nu kopp te o sen duscha. Och för att karma ska ge mig fler tillfällen att träna ska vi baka bullar senare idag innan vi ska gå på grillfest!

2 kommentarer:

Nina sa...

Herrejösses vilken energi!
Hoppas kvällen går bra..
Kram Nina!

hönsmamman sa...

Sitta i ett myggigt fd soprum på en plaststol över en timme är mindre kul än att stå på ett löpband så jag passade på. Man tar sig ju liksom inte därifrån. Skulle finnas sängar dock hade man kunnat luta ikull sig en stund. Min stackars kollega hade varit på dalhalla kvällen innan o hade knappt hunnit somna, så han kunde ju ha sovit minst en timme till.