lördag 11 augusti 2012

Vissa har det bra

Storhönan lärde sig ju cykla i våras och hon tar varje tillfälle hon kan att träna. Trafiken har varit sådär men det börjar gå rätt rakt o hon håller sig på höger sida för det mesta. Dessutom har jag som i ett led i att fettet måste bort (på mig alltså) börjat säga ja till att cykla till affären utan att tänka innan. För att sen ändra sig o vilja ta bilen går INTE när man väl sagt att vi ska cykla. Och då måste jag cykla vilket innebären enkel resa ner och en mardröm hem, där jag oftast får släpa både min cykel med tillhörande cykelvagn med lillhöna o miniägget i plus Storhönas cykel för annars dööööööööööööör hon. Idag var inget undantag. Jag fick släpa i uppförsbacken och jag förstår att hon var varm när vi hade sommarvärme och hon hade valt varma onepiecen.

När vi äntligen kommer hem säger hon; Hjälp, jag är skita-svettig alltså mamma
Jag förstår det, säger jag. Det är jag med.
Lillhöna hoppar glatt ur vagnen och konstaterar att hon minsann inte är svettig alls.

Hmmm, jag undrar vad det beror på jag.

1 kommentar:

Nina sa...

Massa kalorier minus :)
Kram Nina!