måndag 12 maj 2008

The dåjtsche kodknäcker = jag!

Jag har konstigt nog inte nån träningsvärk från gårdagen. Skönt. Det var väl sådär kul men huvudsaken var ju att det skulle vara jobbigt o det var det så jag ska absolut fortsätta boxas.. Det är ju ingen riktigt boxning utan mer som boxworkout typ eller nåt sånt.. Men jag är lite stolt över min balans. På slutet när vi skulle varva ner o göra övningar där man stod på ett ben o sånt så höll dom andra tjejerna i väggen men jag stod som stilla som ett järnlod. O så kände jag mig lite vig oxå, fast det var så länge sen jag gjorde nåt på riktigt... Men det blir roligare sen när systeryster följer med.

Sen kom äntligen, äntligen cykelvagnen. Som vi har väntat.
Tid tog det o jag kan säga att det är tur man är både teknisk o ett logiskt geni, för min 3-åriga gymnasietyska hade jag inte mycket glädje av när jag till min stora fasa insåg att bruksanvisningen enbart var på tyska. Efter 1 minut av total förvirring o suddiga, mörka bilder la jag undan anvisningarna o spred ut alla grejer o började tänka logiskt. Man vill ju helst inte att det blir fel så hela vagnen går i bitar o hjulen rullar åt olika håll när man susar ner för backen med 2 små ungar som håller i sig för glatta livet... Men det gick bra till slut. Tuppen fick komma ut o dra åt en skruv o sen premiärcyklade vi ner till dagis för o hämta storhönan som fick tefatsögon när hon såg vagnen. Hon är lite för lång så det var tur att det fanns en lucka i taket så hon kan sitta raklång.
Nu undrar jag bara om jag ska påpeka för företaget som skickade vagnen 3 veckor för sent att jag betalade 85 spänn för mycket i frakt? Eller är man en surkärring då =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är!
Klart att du ska påpeka det, 85 spänn är 85 spänn!

ps/ hemma har jag Nintendo wii fit, där är det flera boxningsövningar, skitkul!
Kram
svärmor

Anonym sa...

Åh vad jag vill komma hem till dig o spela, kan tänka att det är urkul =)