fredag 16 maj 2008

Vaddå nyhet?

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab

Kvinnan i artikeln hade sett en mamma med sitt barn i koppel. Undrar om det var mig hon hade sett? Ja, jag köpte ett koppel till Storhönan när Lillhöna kom. Då var hon knappt 2,5 år.

Det började en dag på parkeringen i Viksjö när vi skulle gå till ICA. Jag med en kvardröjande foglossning o ett flås passande en flodhäst o en storhöna med spring i benen o eld i blicken. Hon sprang allt vad hon orkade mot vägen, jag hade ingen chans att komma ikapp ifall jag inte släppte vagnen. Men det var nedförsbacke o jag hade ingen lust att släppa vagnen heller. Slå i bromsen tar faktiskt låååång tid när man har en galen, rusande unge o få fatt i. Som tur var hade jag en vän med mig som kunde hugga tag i vagnen o på vägen hem gick vi in i djuraffären o köpte ett kattkoppel som jag fäste i en hälla i jeansen. Hon fick gå fritt o var nöjd o jag visste att hon hade en löpradie på 1,5 meter så jag var nöjd. Kopplet ligger fortfarande i vagnen utifall att men nu sköter hon sig ganska bra *S*
Men det kanske kan vara bra att ha till annat...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Hoppas att du överlever snön, här är ingen snö men kallt så jag är lika besviken som du!
Det där med koppel...det fanns ju sele med långt koppel när din man var liten gosse, han har själv haft ett sådant! Ingen nyhet alltså...(men kanske ett marknadsföringsknep för nu pratar ju alla om detta) Pussar från svärmor

Anonym sa...

Marianne pratar fortfarande om att "här smet Hedda" när vi är vid bussövergången vid Ica

Här satte E koppel på henne.....

Ja

hönsmamman sa...

Till svärmor

Ja, det kanske bara fallit i glömska o nu försöker dom marknadsföra det igen.. Vet att nån sa att det fanns när vi var små. Idag har det snöat ännu mer.. Inge roligt o packa fram vinterkläder o vantar igen..

hönsmamman sa...

Till Sara

Ja, vad säger man... Hade faktiskt nytta av det nu när vi var ner till Sthlm sist med då hon sprang allt vad hon orkade ifrån mig inne på elgiganten o vad fan ska man göra när man står i kö? Man blir ju aldrig klar o man orkar inte hålla fast 20 kg galning. Sen satte jag henne i vagnen o då däckade hon snabbt. Stackars liten va så trött så trött *S*