onsdag 28 maj 2008

Svärmödrar

Alltså svärmödrar... Hur korkat var det inte att lyssna på henne då? Förra sommaren stövlade hon in i mitt liv o ställde till det rejält. Grusade mina planer o förhoppningar. Inser nu ett år senare att allt är helt o hållet hennes fel. Skulle aldrig lyssnat, skulle stått på mig! Men inte då - här ville man vara lite tillmötesgående o trevlig. O vad fick man ut av det? Ever lasting fetma är vad man fick typ.

Vad gjorde hon undrar ni? Jo, hon gjorde en jättegod bulgur-sallad med halloumi. Jag åt inte halloumin då för jag trodde inte jag tyckte om den. Ett par veckor senare så erbjöds det halloumi igen o svärmor sa "men du måste smaka - det är jättegott"

Man ville ju inte vara otrevlig så man tog en liten bit. Sen var jag fast. Jag skulle kunna äta ett paket halloumi om dan - ENSAM! Älskar halloumi. Stekt, grillad. Kan äta både till middag o lunch. Men smal lär jag ju aldrig bli på den. Äter jag en hel utgör den hälften av alla kalorier jag får äta under en dag. Så i värsta fall blir det halloumi o frukost. I bästa fall kan jag hålla mig till varannan dag.

Fast egentligen är jag tacksam för att svärmor fört in denna underbara ost i mitt liv - även om det är på gott o ont. Den är ju god som fan. Har ni inte ätit så gör det. Dyr är den oxå =(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ät den tex bara på lördagar så får den en mer speciell betydelse .
Typ som lördagsgodis för barn

Mindre kalorier
Mindre pengar som försvinner

Lycka till

Anonym sa...

Oops!
Jag är hemskt ledsen Elin för vad jag ställt till med!
Oscar och Linda var här och grillade förra helgen och då var min Bulgursallad oxå på beställningen! Jag kan inte hjälpa att jag gör så goda grejer, eller hur! Ödmjukast från Svärmor

Anonym sa...

Käre ödmjuke svärmor... Jo, du får sluta presentera saker som e gott helt enkelt. Eller sluta laga mat. Jag går fortfarande o suktar efter den där tonfiskröran som ja inte heller trodde att jag skulle tycka så där jättemycket om. Har liksom inte riktigt fått till det själv..

Anonym sa...

Lördagsgodis för mig.. Hmm , ja e rädd att vi skulle inför månda, tisda, onsda, torsda, freda, söndags-godis med då i den här familjen =)