lördag 17 maj 2008

Vinter igen.


Jag börjar tycka det är lite häftigt trots allt. Det bara vräker ner. fast lite synd på öppna förskolans sommaravslutning som ska vara imorn med korvgrillning o karuseller. Hur blir det med den tro?

Mina vinterstövlar sjönk ner så hela skaftet försvann när jag gick över gräsmattan så nu är vi nog uppe i en 20-25 cm. O det verkar inte i närheten av att sluta. Vi som ställt fram utemöblerna. O det var bara ett par dar sen som vi satt ute o åt BTW. O mannen solade i bara kortbyxor. Sjukt.



10 kommentarer:

Anonym sa...

När de sa på Sold att det var mycket snö fattade jag inte riktigt hur mycket de ´menade!

Anonym sa...

Nä, d e rena midvintermängden, hoppas vi kommer ut med bilen idag. D e sjukt mkt snö nu.

Anonym sa...

Och jag som höll på att få spader när jag såg blöta snöflingor i morse men det lilla var absolut inget mot detta - lite häftigt är det! :)

Anonym sa...

Det är tur att det är lite bättre idag och förhoppningsvis smälter det bort igen ganska snart.
Konstaterade igår att det borde varit så här på julafton.

Välkommen till Dalarna kära syster... ;P

hönsmamman sa...

Till Jenny

Ja lite häftigt är det - och FINT (fast fel) *S*

hönsmamman sa...

Till syster

Tack då ;-) Eller nåt...

Anonym sa...

Faan va mycke snö!
Stackars,stackars dej! (er!)
Tack o lov att det inte är snö här då skulle jag behöva en näve lyckopiller!

O jag som ska upp till Norrtälje på tisdag, de e ju norrut, får leta fram dunjackan!!
Puss

Anonym sa...

helt sjukt var ordet...

Anonym sa...

Helt otroligt
det är mitten av maj jo
stackars er

fast idag fick man skrapa rutorna
frost

Anonym sa...

Det blev en fin snögubbe iaf, alltid nåt o roa barnen med =)