måndag 5 maj 2008

Hum hum i humlegården


Efter en ganska behaglig resa ner till vår kungliga hufvudstad, eftersom båda barnen somnade o jag kunde bre ut mig på ett eget säte, så såg jag fram emot hemresan som skulle ske under kvällstid då båda barnen borde ha däckat redan i Uppsala men det tar vi sen...

Storhönan har haft en heldag i Humlan o hon var som mig i en godisaffär typ. Allt skulle hon göra o helst på en gång samtidigt... Vi hade tur med vädret men eftersom liten 3-åring blev bjuden på nyponsoppa halv 9 kvällen innan o inte somna förrän halv 12 o vakna klockan 6 med ett ryck o sa att nu är det ljust mamma, nu ska vi åka till parken så somnade hon i vagnen när jag gick in mot stan sen. Lillhöna fick åka sjal.

Men hon var nöjd med det så tur för storasyster. Hönsmamman passade på o kryssa in i favoritgodisaffären på hötorget för lite lördagsgodis. Väl hemma igen efter en tur med noslagsbanan (roslagsbanan) bänkade vi oss till middag o psalmtoppen som 2:an sänder på bästa sändningstid en lördagskväll... Det är som kyrkans trackslista o programmet finns faktiskt om det nu är nån som tror jag skojar. Men min mormor o morfars baksida har inte varit fel den heller. Stor yta o släppa lös vilda ungar o ingen trafik.. Njut av våra stockholmsbilder....





Sen var vi på dop på söndagen. Hade bra med tid tillgodo för en lunch innan så jag förstår egentligen inte varför vi fick springa från tunnelbanan till kyrkan o smita in sist o sätta oss 5 sekunder innan klockorna började ringa *S*

Tågresan hem sen så var lillhöna en pain in the as men storhönan lekte faktiskt bra trots att hon hade hållt på o somna stående på tunnelbanan på väg in till tåget.. Men hon höll igång ända tills vi kom hem vid 22-tiden..

Inga kommentarer: