söndag 11 juli 2010

Bland tomtar och troll


Igår hade vi en heldag på Tomteland. Och jag har syndat... Hönorna beställde pizzaslice o in kom 2 uppvärmda Billyspizzor för 45 kr styck - utan dryck inkluderat! Så när lllhöna bara åt 2 små tuggor så åt jag resten. Inte för att jag var jättehungrig eller för att Billys är lyxpizza direkt men för att faktiskt slippa slänga en 8.90 pizza för 45 jävla spänn rakt ner i komposten.

Men ungarna hade kul o de gick till o med i häxbusskola trots att storhöna först vägrade för hon blev rädd för häxan. Men efter lite betänketid o peppsnack o det otroligt passande mötet med häxan ute på torget insåg hon att den förmodligen inte skulle äta upp henne. Föräldrar o vuxna var nämligen inte välkomna.

Jag hade även lejt min lillasyster o vår tremänning som var här på besök att vara om-barnen-springer-åt-åtta-olika-håll-vakter och det visade sig vara ett genidrag. Inte för att barnen inte lyssnade, dom uppförde sig utomordentligt, men alla kunde i lugn o ro göra det dom ville utan att behöva vänta på nån annan eller jäkta från en aktivitet till en annan. Vi hade en toppendag helt enkelt (även om vi nog tar med matsäck nästa gång) o vi tackar S och M för sällskapet. Imorgon kommer dom hit och leker o Storhöna räknar timmarna.

Inga kommentarer: