söndag 4 juli 2010

Klädsim


Jag är en badkruka, inget snack om saken. Mna barn däremot är definitivt inte några fegisar när det gäller vatten. Till o med storhönan kastar sig i med fullt plask o stoj trots att hon knappt kan tvätta håret hemma i badkaret utan att skrika sig igenom hela proceduren på grund av inbillat vatten i ögonen. Men trots att dom har flytpuffar på sig så skulle man ändå haft löplina så man skulle kunna veva in dem när de kommer för långt ut.

Storhöna vet att hon inte kan simma på riktigt men hon tar sig framåt o håller sig ju flytande. Lillhöna dock, hon tror inte bara att hon kan simma, hon är fullständigt övertygad om att hon kan simma som den mest självklara sak som finns. Vilket innebär att hon helt utan hämningar kastar sig ut. O lyssnar gör hon inte heller så igår fick jag vada ut längre än jag tänkt mig. Tur att jag hade ombyte i bilen. Kanske vore en bra ide att den där baddräkten jag beställt skulle komma nu trots allt.

Inga kommentarer: