måndag 19 juli 2010

Sporter ska ha offsideregler o ge skrubbsår säger min man

Någon som förstår sig på cykling? Hade en pojkvän för evigheter sen som gillade cykling som sport. Timme ut o timme in se cyklande människor.... cykla !?! Inte ens små guppande mansrumpor fick mig intresserad...

Men nu är det en sport, och då så ska det tävlas i det. Men om den som leder cykeltävlingen blir omcyklad för att han får problem,och då blir sur för att de övriga inte väntade på honom, är det verkligen en tävling han ska vara med i då? Eller är det scoutkårens årliga minikompislopp där alla cyklar tillsammans, vinner tillsammans o får saft o kaka tillsammans han ska var med i?

Det finns säkert interna, outtalade regler inom cyklingen som inom alla andra sporter, men hur skulle det se ut om alla i hela klungan stannade för att en ska fixa en kedja? Nästa 300 m ska en annan byta en punka, 700 m senare ytterligare en skruva fast en pedal o 1 km senare måsta nån rätta till pungen efter att fått skavsår på dessa minimala minisadlar dom använder. Spelar det nån roll om den längst bak i klungan ropar frenetiskt "hallå, hallå, jag måste knyta skosnöret o rätta till glasögonen - kan alla stanna o vänta tack." Eller är det bara den som leder som får stanna upp o kräva att resten väntar?

Hmm, undra om min gamla pojkvän läser min blogg? Om han nu fortfarande gillar cykling kanske han har nåt genomtänkt svar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Just det här har jag nog inget bra svar på e inte så insatt längre