fredag 1 april 2011

Gäller att lägga sig på en lagom nivå

Jag har ju varit så uppspelt över att få barnen att Aprilluras med Tuppen att jag trodde det var 1a April redan i onsdags. Men i morse fick vi äntligen gå lös med aprilskämten.

Jag tycker vi lyckades rätt bra när jag suckade förbannat att det fan kommit en halvmeter snö inatt (för det snöade lite lätt i går när vi lade oss). Tuppen for upp, den lättluringen.

Och ungarna var inte sena att haka på. Lillhöna ropade uppgivet att miniägget satt fast - april april

- Pappa, det hänger en spindel i taket - april april

- Pappa, jag såg en fjäril inomhus - april april

- Pappa, jag såg en tvillirin (vilket gick tuppen över huvudet för han har inte sett Barbies Tummelisa 18 gånger) - april april!

Osv fortsatte det ett tag till...

Men de har ändå hoppat upp ett snäpp från förra året. Då när jag sa att man fick luras så lurade storhönan lillhöna att hon skulle få godis o sånt, och sen när hon sa april april så blev ju lillhöna jätteledsen. Jag försökte förklara att meningen med ett aprillur är inte att man ska bli glad för att sen bli ledsen utan snarare tvärtom. Då aprillurade hon mig o sa att miniägget var död... Lite för mycket åt andra hållet alltså. Känns som vi har hittat en lagon nivå i år.

2 kommentarer:

Nina sa...

Hahaha! Dom är för goa, dina hönor där hemma :)

Vero sa...

Min gravyrpenna är klumpig ibland, lite beroende på vad man skall gravera. Har inte suttit och jobbat med den på jättelänge nu... Kanske skulle fixa några glas?!

En fin önskar jag dig och alla hönor och tupp! :o)