måndag 11 april 2011

Ovänner ett tag, men nu sams igen


Där stod den. Dammig o väl dold i ett mörkt hörn i källaren. Nedmonterad o bortglömd.

Men nu har vi gått på simskola 4 gånger (plus att vi varit sjuka 2 gånger) vilket är 6 veckor totalt och jag har inte gått ner ett gram. Trots att jag hårdkört varje söndag ett par timmar innan baddräkten skulle på.

Men nu är skruvarna i, joggingskorna på, o nu jävlar kör vi. Men det räckte med en kvart, sen höll jag på att dö av hjärtattack eller nåt. Svårt att andas o hjärtat bultade uppe i huvet typ. Men 15 min är bättre än inget och lägger jag på 5 min varje gång är jag uppe i 2 timmar om 3 veckor o det låter ju hurtigt värre.

Men den räknar kalorier förbrända oxå och på de dödsföraktade 15 minuterna hade jag tydligen bara förbränt 51 kalorier. Jag vet att jag borde tänka nästa gång på ICA att "nä, den där chokladbiten på 150 kalorier är inte värd all svett som måste ut sen för att bli av med samma kalorier, jag kan lika gärna hoppa över chokladen".

Bara det att min hjärna är fortfarande inne i försvar så den tänker "herregud vad onödigt att träna om man ändå inte bränner mer än så jämfört med ansträngningen, jag kan lika gärna hoppa över träningen"

Inga kommentarer: