lördag 16 april 2011

Storhetsvansinne

Storhöna kom till mig med en ide

- Mamma, har vi några brädor? Jag vill bygga ett hus.

- Ett hus !?! Ja, vi har några i garaget. Hur hade du tänkt dig?

- Bra, jag tänker bygga ett riktigt hus som man kan bo i nere på gräsmattan.

- Ok, duger inte lekstugan då?

- Nej, den kan lillhöna få, jag vill bygga själv.

- Ok, men om vi bygger en koja i skogen då?

- Nej, jag vill ha ett stort hus.

- Men jag vet inte om jag har myxket brädor!

- Men mamma, tänk inte på det du, det ordnar sig, tyst nu...

10 min senare

-
Mamma, vad är brädor gjort av?

- Trä från träd...

- Då vet ja! Om vi sågar ner några träd kan vi göra egna brädor!!! Så räcker det

4 kommentarer:

Nina sa...

Det kommer bli nåt stort av dina hönor!
Kram Nina!

Evelin (Ica-Malins dotter) sa...

Hon kanske blir en liten snickare :) hehe!

hm sa...

Ja Nina, jag är rädd för det ;-)

Evelin: Snickare i familjen e ju alltid trevigt =)

Cin sa...

Ha ha ha... Underbara fantasi :-) Hon kan komma hit och bygga hundkoja med mig ;-)