tisdag 26 april 2011

Kaloriförbrukning maximus

Jag har börjat promenera på kvällarna. Och för att inte bli alldeles såsig o orkeslös så lägger jag inte miniägget först utan tar helt enkelt med henne i vagnen så lyfter jag in henne sen. Jag har en runda på mellan 4 till 5 km beroende lite på vilken väg jag tar och enligt runkeeper.com så bränner jag ca 240 kalorier per runda.

Men jag undrar verkligen om runkeeper tar någon som helst hänsyn till barn som inte vill sova i vagn, utan mycket hellre vill bli burna, eller ännu hellre gå själva vilket är en omöjlighet utan skor...

Så att bära en åmande, gallskrikande 13 kilos klump 1.2 km med en arm, dragandes en tom barnvagn framför sig i uppförsbacke (ja, hela vägen går uppför) på ojämn gräsväg - kändes fan inte som några 240 kalorier!!!!!!!

Inga kommentarer: