onsdag 19 september 2007

Bland Pirater o potatismos

Mitt i middagen- den trista, gråa, tråkiga vardagsmaten susar han in som en stormvind med all sin charm. Kapten Jack Sparrow till min tjänst. Han sveper ner allt från bordet i ett enda drag med armen o slänger upp mig på bordet för att förföriskt kyssa mig antar jag men vad han inte räknar med är att de 2 små barn som sitter o försöker avnjuta sina köttbullar med potatismos är hungriga o tänker inte låta nån fånig pirat störa o liva upp sin mammas trista dag. De börjar skrika o jag rafsar snabbt ihop deras mat o placerar dem i hörnet så att vi kan fortsätta våra äventyrliga bravader men det är försent. Jag ser honom vinka i dörren med ett "so long sucker" lysande i ögonen o jag får återgå till mitt potatismos.

Sen vaknar jag o känner faktiskt ett litet litet sting av dåligt samvete för mannen bredvid mig (eller 2 barn bort iaf) är faktiskt inte så dålig han heller. Kanske inte så smutsig som Kapten Jack men helt OK ändå o skulle inte lämna mig för lite barnagråt *S*


Nu är ju inte mitt liv fyllt av romantiska upptåg varje natt men jag hoppas han kommer tillbaka nångång o fram till dess får jag väl försöka fylla ut med annat *S* Detta är mitt första inlägg i min första blogg o jisses vad kul det är. Men att orka varje dag kan jag bara glömma med de 2 små hönsen runt mig.


Inga kommentarer: