torsdag 20 september 2007

Frostskador

I morse var det frost vilket betyder att nu e det kallt, nu är det vinter… Brukar det verkligen vara frost i september? Eller inbillar jag mig att i den kungliga huvudstaden är det strålande sensommar o att folk fortfarande sitter på uteserveringarna i solglasögon? Inte för att jag hade tid o lapa sol på uteserveringar men det såg skönt ut när man jäktade förbi med en skrikande unge letandes efter en parkbänk att amma på.

Jag tycker inte om kyla, jag tycker om höstens färger o den klara luften men tycker inte om att frysa. Eller så e det att jag aldrig stigit upp före kl 9 på morgonen i 3 år o då har solen kanske tinat upp min värld - iaf i september… Men eftersom den nya lilla människan i huset har en förkärlek för tidiga mornar så kanske jag får vänja mig vid frost o mörker...

Inga kommentarer: