onsdag 26 september 2007

Kina-puffar

Jag tror helt ärligt att Kinapuffar är lösningen på världens problem. Idag är alla trötta monster o bara en av oss har fördelen att kunna somna när som helst o få sova (dock på min mage men ändå). Idag var vi uppe ännu tidigare än igår vilket resulterade i det ena vansinnesutbrottet efter det andra med illvrål o tårar o ramaskri redan runt klockan 8 imorse. Vilken perfekt början på en perfekt dag!!

Vi hade ett ärende klockan 10 o efter det var vi i leksaksaffären o köpte de efterlängtade pippifigurerna som jag lovat att Storhönan skulle få när hon lärt sig att bajsa på toaletten vilket hon igår klarade med bravur. Heja tjejen!!

Liten höna vägrar äta o är mer eller mindre mordhungrig när vi kommer hem (och trött) vilket leder till att jag är mer eller mindre på väg mot nervsammanbrott. O efter att båda ungarna fått mat i magen o lilla somnat o man tror att det är ok att börja andas igen så får tröttmonstret nummer 1 en sticka i foten o tjuter o tjuter så man tror hon är döende men nu sitter hon framför en film (snart sover hon nog hon med) o efter den där påsen med kinapuffar som var till tårtan egentligen så känner jag mig faktiskt som en ny mamma igen.. En lycklig mamma.. En bra mamma.. En mamma som är värd att äta en påse kinapuffar till lunch utan dåligt samvete eller en tanke på dieten.. Undrar om vi har nåt mer i skåpen? Lika bra att passa på att rota nu medans jag förtjänar det?!? *S*

Ikväll blir det fika då Lillhönan fyller ett halvår. Grattis plutten!!

Inga kommentarer: