lördag 22 september 2007

Vad är kalas utan kras??

Tja, vad är ett kalas utan total katastrof?? Och nu pratar jag inte om att lillhönan som inte hade sovit bra på hela dan (o inte under natten heller för den delen. Dessutom dregglade hon mer än nånsin även om det e svårt att tro men vi hoppas det resulterar i tänder), fick nog helt enkelt o bestämde sig för att börja tjuta. O inte bara gråta - hon var helt otröstlig o har nog faktiskt aldrig varit så ledsen i hela sitt liv. Inte argt ledsen utan ledsen ledsen o tårarna trillade längs de söta små kinderna.. Gör ont i mammahjärtat men sen somnade hon iaf till slut o vaknade lite gladare.

Men men det var inte det den här historien skulle handla om. Den skulle handla om min systers fästman som tänkte fira sin födelsedag idag med diverse inbjudna släktingar.. Grattis, grattis! Storhönan som vittrade kalas sa på en gång att då ska vi baka tårta o eftersom jag totalt glömt bort att han fyllde år tänkte att det kanske inte va en sån dum idé, han kan få en tårta i present. Efter noga dubbelkollande med syster yster så att det inte redan skulle befinna sig ett gäng tårtor på bordet inhandlade vi allt vi behövde o lite till på min mans jobb (klart man behöver ganska mycket godis till en godistårta (parantes i parantesen - ni märker ju redan där hur logiskt detta går ihop med min diet)). Väl hemma bakade vi en stor chokladtårta med en massa godis på. Behöver jag ens nämna att det vart en hel del godis över (synd). Den blev iaf helläcker men när chokladen stelnat blev den näst intill omöjlig att skära bitar av. Tårtan sprack men var god ändå *S*

Sen gjorde vi några "tårtvaktsmonster" som skulle vakta tårtan så "vissa" inte åt för mycket.... Men men, han fyller trots allt bara en gång om året så visst måste man få käka lite. O dessutom var det ju lördag.. Undanflykterna hopar sig men nu - NU är det slut även på fika! Här kommer bilder iaf på min dotters godistårta.



Inga kommentarer: