onsdag 24 juni 2009

Mardrömmar

Hade en fruktansvärd mardröm inatt. Min mormor skulle göra comeback i Tv-rutan med sitt omåttligt populära program "På café med Gunvor" där hon gick o fikade med kändisar. När jag fick höra att hon skulle fika med o intervjua Zlatan packade jag väskan direkt. Skaffade barnvakt åt dom två större men lilla (som då var född) fick följa med då hon var så liten. Här skulle skällas ut. Nån måste stå upp o faktiskt få killen o inse att det faktiskt finns folk som tycker att han suger.

Vi sitter på cafét och Zlatan kliver in, han sätter sig o är jätteblyg. En trevlig kille som knappt säger nåt. Han svarar snällt på alla frågor o jag bara väntar på att få flika in för att tala om vilket stort fån han är. Efter ett tag börjar han gulla o busa med min lilla tjej mellan frågorna o hon ler o gurglar så där glatt som bara små barn kan. Mitt hjärta smälter såklart o jag ser hur underbar den där blyge, söte killen som råkar vara känd fotbollsspelare egentligen är. Jag faller pladask.

Sen vaknar jag med hjärtat klappande i 250 knyck. Tar ett par sekunder innan jag inser att det hela är en dröm o jag lugnt kan somna om utan att ha ändrat åsikt om fåntrattten. Puh!

2 kommentarer:

kÅnstiga tanten sa...

HAHAHAHA! ÅÅÅH! VÄRLDSBÄST ÄR DU, KÄRA HÖNA-MOR!

hönsmamman sa...

Oh tackar, det var länge sen man hörde från dig du skygge lille vän ;-)