fredag 19 juni 2009

Midsommar är midsommar


Vad annat kan man göra när det är midsommar och man vill ge sina barn nåt slags minne av nåt slag? Skit samma att det öste ner, här skulle små grodas. Regnet har öst ner hela dan, men framåt kl 15 då vi var redo att åka så småregna det bara. 9 grader varmt och humöret på topp.

Men vi dansade runt ett par varv, gjorde en raket och sen fikade vi helt enligt planer på en filt på gräset. Visst kände jag mig smått fånig då dom flesta åkte hem eller satt inne med köpebröd men att fika ute på filten var tydligen viktigt för vissa så filt fick det bli.

Min man deklarerade ganska tidigt i veckan att han absolut inte ville fira nån midsommar dock. Han skulle vara så trött från jobbet o ville inte göra nånting annat än hem o sitta i soffan o ta det lugnt. Midsommar var överdrivet o ingenting att fira. Men jag ville ändå ge mina barn nån relation som sagt till midsommar så vi stekte prinskorvar o köttbullar så det stod härliga till. Lite lax o lite ägg o lite läsk, perfekt meny.

Så nu sitter jag här i soffan i lugn o ro med glada o nöjda men trötta barn sovandes i sängen. Imorgon åker vi upp till stugan. Om min trötte man som var helt slut efter jobbet och anser att midsommar bara är en vanlig vardag som alla andra fredagar har somnat än undrar ni? Nä, han tyckte det var en jättebra idé att cykla ner till ett öltält o dricka massa öl. Så trött var han!

Inga kommentarer: