torsdag 27 augusti 2009

Barnlogik

Det sägs ju att barn inte gör som vi säger utan som vi gör, eller nåt sånt. Vidare har jag oxå hört någonstans att man inte ska köra med saker man inte menar. Jag kan alltså inte säga till en halvnaken unge att "Nu åker jag vare sig du är med eller inte" om man nu verkligen inte är beredd o åka utan ungen. Och det är jag ju inte, så jag försöker i möjligaste mån säga "Nu går jag, kommer du" o så låter jag det vara osagt vart jag går. Kanske till hallen, kanske till bilen, kanske till källaren?

Storhönan har börjat köra med samma sak. Hon vill ha sällskap på toaletten, och oftast infaller hennes behov mitt under maten varpå jag tycker hon kan gå själv o ropa när hon är klar. Överhuvudtaget tycker jag hon kan gå själv. Det tycker inte hon. Hon tycker det är mer trevligt med familjesammankomst inne på den minimala toaletten. När hon går och jag säger att jag kommer hör man hur hon ropar:

Jag går nu, jag menar allvar. Kommer du inte nu så går jag utan dig!

Inga kommentarer: