onsdag 19 augusti 2009

Jag är vacker

Måste ju erkänna att bloggämnestorkan håller i sig. Dessutom är det inte så lätt o skriva något vettigt med 2 barn som tjatar om att det är deras tur hela tiden. Ena vill spela Dora o den andre My Little Pony. Och att den förstnämnde nöjer sig med att skriva bokstäver i väntan på Dora. Att jag vill hinna med 2 minuter är det ingen som bryr sig om.

Men i brist på bättre så kan jag väl dra till med några fina kommentarer jag fått från mina barn. Eftersom min man glömt kommentera min gudomliga skönhet på ett tag så suger man åt sig barnens o tolkar dem lite som man vill.

- Du är så fin när du är tjock, mamma.
Antar att hon menar att min mage är fin nu när man kan börja ana den lite svagt (ser ut att vara i v36) Resten av mig är nog fortfarande pinnsmalt. Så måste det vara.

- Du är så rolig, mamma.
Låter bra så länge jag inte nämner att jag råkade prutta när jag gick förbi.

Fast jag fick iofs en riktig kommentar imorse som jag tänker tolka precis som den låter. Det var lillhönan som roat sig med att klistra upp klistermärken i ansiktet på mig, studerat sitt verk o sen lagt huvudet på sne: Du ser ut som en vacker prinsessa, säger hon och det väljer jag att tro på.

Så idag känner jag mig som en prinsessa o ska gå runt i flickornas rosa fjädertiara hela dagen tror jag. Jag kanske tar av den om vi åker till affären, men jag har inte bestämt mig än.

3 kommentarer:

Skånepågen sa...

Prinsessa? Inte drottning ? dom är prinsessorna eller hur

hönsmamman sa...

Inte mina ord, jag bara nöjer mig med dom fina orden =)

Osloskånskan sa...

Nä nä, kör hårt; låt den sitta på till affären!