måndag 24 augusti 2009

Tunga argument

Storhönan vill inte efter 7 härliga veckor gå tillbaka till dagis. Jag förstår henne. Inte för att hon har ett dåligt dagis på något sätt o vis men jag vill själv gärna vara ledig i 7 veckor till.

Hon har gnällt sen i går kväll (till o med så högt o ljudligt att hon inte hörde Madicken). Jag försöker att inte köra stilen "men det spelar ingen roll vad du vill eller inte vill, nu är det så o sen pratar vi inte mer om det" utan jag försöker fråga henne varför. Kanske finns det en orsak som det går att göra nånting åt. Hennes argument är som följande:

*Du är så gosig mamma
*Jag vill ligga hemma o mysa med dig hela dan
*Jag vill kunna krama dig länge, länge
*Jag behöver inte leka med kompisar, jag kan leka med dig

Och nog för att argumenten är riktigt lockande så funkar det ju liksom inte riktigt tyvärr. Så i morse var det en riktigt sorglig morgon, men väl på dagis så vinkade hon i fönstret o såg åtminstone glad ut. Gjorde lite grimarser o skrattade.

Lillhönan däremot tittade surt på mig med värsta underläppen o skakade på huvudet när jag frågade om hon skulle vinka i fönstret. Hon ville leka, hon hade inte tid alls.

Inga kommentarer: