torsdag 20 augusti 2009

Samlevnadsterapi kanske

För er nykomlingar som inte orkar läsa ikapp alla mina 737 inlägg så vill jag berätta att jag är en person som har valt glädje. En sån där jobbig människa som inte orkar bry sig om bakslag särskilt länge o inte vältrar sig o ömkar fram o tillbaka till förbannelse. Gjort är gjort o hänt är hänt. Fokusera på det positiva, det löser sig så småningom.

Problemet är att bo ihop med en oförbätterlig pessimist o negativist. Visst har det varit kallt o ruggigt ett tag, men kvällarna har varit fina o idag har det varit riktig sommarvärme. Jag vill säga att sommaren kanske inte riktigt helt är slut, men jag kan gå med på att det är sen-sommar.

Min man hävdar dock bestämt att det är för-vinter.

Ni kan ju tänka er motsättningarna.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Det kallas att komplettera varandra :-D

Kram

hönsmamman sa...

Aha, det är det vi gör. Ena försöker dra ner o den andre försöker stanna över ytan *hehe*

Osloskånskan sa...

Jag lever med dom.

hundra23hundar sa...

haha, jag skulle oxå säga att det är för-vinter. Eller iallafall höst. Men det behöver väl inte vara dåligt?

Han kanske gillar vintern å ser det som positivt?!?!? =)