onsdag 19 augusti 2009

Det luktar fisk


Mina barn tjatar varje gång de ser Philofix på bolibompa att "sån kan väl vi göra nån gång". Idag gjorde vi slag i saken o gjorde oss faktiskt en egen liten fisk-teater.

Och innan nån (exempelvis min man, besserwissern) skriver en kommentar om att bläckfiskar faktiskt har 8 armar, så vill jag redan nu förtydliga att det vet jag. Men den som klagar får själv försöka klippa ut en bläckfisk på fri hand o försöka klämma in 2 armar till när det inte finns plats.

Men knappt hade jag satt mig här för att ladda upp bilden innan de kom frågandes "vad ska vi pyssla nu?" så jag antar att jag får återgå till klipp o klistra - analogt... Jag är inte bara urtjusig sagoprinsessa idag, jag är snäll oxå.

3 kommentarer:

Skånepågen sa...

Duktig mamma dina töser har

Jag skaffade mig en PT sa...

För att inte tala om ambitiös!

hönsmamman sa...

Ja, duktig, ambitiös, vacker o snäll låter som bra saker o lägga på mammaCV:t =)