tisdag 29 september 2009

Ett väldigt oroligt inlägg

Måste bara kräkas ur mig lite, för det får man har jag hört på ens personliga blogg. Tydligen är det ju jag som bestämmer vad som skrivs så nu kommer kräket. Eftersom min käre mor o svärmor o vissa andra av ädlare börd läser här, ska jag inte med ord beskriva vad jag känner för min telefon o comviq just nu. Men vi kan säga så mycket som att det är inte ord som våra barn lär sig på sin kyrkliga förskola iaf (möjligtvis av sin fader under en fotbollsmatch på väg åt skogen).

Min telefon tycker att det är roligt att i vågor inte ta emot sms såvida jag inte skickar ett först. Den är som en fnittrig, fånig tonåring som säger åt mig att "nä, DU får skicka först" så alltså skickar jag ett blankt till mig själv o då ploppar alla sms upp som jag fått under den tid sen jag skickade blankt till mig själv sist.

Comviq hävdar att det är fel på telefonen men för att svära sig fria skickade de ett nytt kort för att verkligen vara på säkra sidan. Samma fel uppenbarade sig efter bara ett par dar. Alltså vill inte comviq ha mer med mig att göra o vägrar göra en felanmälan. Det ärtydligen helt klart telefonen det är fel på.

Nokia frågar om jag uppdaterat telefonen - Japp, det har jag
Dom frågar om jag provat nåt annat kort i telefonen - Japp, funkar fint
Dom frågar om jag stängt av o satt på - Japp, det har jag

OK, då kan det omöjligtvis överhuvudtaget vara telefonen det är fel på, mina problem får jag reda ut med comviq. O så var vi tillbaka på ruta 1. Ingen vill veta av mig o ingen har tydligen problem med sina produkter. Varför funkar inte skiten då?

Inga kommentarer: