söndag 20 september 2009

Kattlös

Jag måste faktiskt erkänna att jag började ge upp hoppet o började fasa för ett allvarligt samtal om döden med storhönan, då vår svarta katt Dembo varit borta lite fler dagar än vad som kändes normalt. En gång innan har han varit borta 2-3 dagar men nu var vi uppe i minst 4 dar som vi inte sett röken av katten. Men imorse dök han upp i fönstret på balkongen, rätt så hungrig förstås. Vart strövar kattfan i så många dar? Dessutom har meskatten (den andre) vant sig vid ensamrätten på oss o fräste rejält *haha*. Det lustiga med Dembo är att han är försvunnen i 4 dar, han dyker upp, äter, stryker sig lite pliktskyldigast mot benet o sen ska han ut igen. Jag känner mig utnyttjad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe coolt namn på en katt. Jaha då har min katt Dembo en namne.