onsdag 30 september 2009

Give me a break!

Idag har jag handlat lite på Willy's. Jag hade ett ärende i samma byggnad, varför jag nu känner att jag måste förklara mig för er men så var det iaf. På nåt konstigt sätt hörde jag mig själv lova storhönan att vi skulle baka bullar i eftermiddag så jag fick lov att handla mjöl o sånt. Jag har ingen aning hur jag kunde säga något sådant, jag bara hörde orden komma ur munnen på mig.

Men väl på Willy's så stannar jag till framför plockgodiset o tittar lite. Då hör jag hur en tjej ur personalen säger: Peter, hjälper du mig lite, jag har en missbrukare här.

I mitt stilla sinne tänker jag att jag ska köra 70 mil under fredagen, låt mig för fan få köpa lite godis om jag vill så jag slipper köra i diket. Det är itne du som behöver banta bort skiten sen.

Men tydligen var det alkisen som satt på en bänk utanför o skrek åt kunderna hon menade.

Så idag har jag lärt mig 2 saker; världen kretsar inte kring mig o något man absolut inte ska göra under bilkörning.

3 kommentarer:

Rålf sa...

Vad är det man inte ska göra under bilkörning?

hönsmamman sa...

Man ska inte smörja in sina torra händer. Gör man det o hamnar i en rondell så säger det slisch o händerna snurrar två varv. Dock inte ratten så risken att bokstavligt talat köra rakt igenom rondellen blir plötsligt väldigt uppenbar o verklig.

typBaeckman sa...

Fanns det löspez på Willys ? :D