tisdag 30 mars 2010

Äggleverans


Idag fick vi välfyllda påskägg i brevlådan. Jag gillar min svärmor (o svärfar) på alla de sätt o vis men vad jag inte riktigt tycker om, det är det att de gör skillnad på sina barnbarn. Klara fick ett ägg med ett K på som innehöll en jättegullig liten skallra, men Hedda o Elvira blev jättebesvikna när dom inte fick nåt påskägg. För jag tar för givet att E står för Elin och att H står för Herrn i huset. Och vi vet ju alla att herr tupp i huset inte ofta äter smågodis, vilket jag får tolka som att indirekt och inofficiellt är alltså båda äggen till mig.

Skämt åsido - tack snälla för påskäggen, dom blev jätteglada o gick faktiskt med på att bara smaka nu o sen spara till helgen kors i taket. Sen började dom leka så jag passade på o gömma dem för säkerhets skull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt!

Hur tror du jag har haft det när farfar köpt en stor påse godis och delar upp i alla äggen och mumsar och jag får inte ta en enda bit! ;)
(GI)
Vi tänkte kanske komma upp till skivsläppet, funkar det?
Pussar från farmor