fredag 12 mars 2010

Här ska åkas bil

Fick en räkning från Preem idag på jäkligt många tusen. Började nästan gråta. Har satt lägsta kreditgränsen på 2000 just för att jag ska ha råd att betala skiten varje månad. Efter förlossningen steg månadssumman rätt rejält och jag fick en räkning på 2269 kr. Undra hur mycket man kan överskrida gränsen då jag uppenbarligen låg 269 kr över.

Idag då som sagt låg räkningen på 3987 kr. Vem fan åker så mycket bil tänker ni då. Kan ni ju tänka er vad jag tänkte, som sitter på informationen att jag kanske har åkt max 10 mil sen Miniägget föddes. Vi har ju låst in oss hemma och bilen har mest stått still...

Jag såg att 2269 kr stod med 2 gånger o tänkte att jag naturligtvis klantat mig o glömt o betala o sen har dom klantat sig o tänkt ta betalt 2 gånger eller nåt så jag ringde.

Ett fruktansvärt lyckat litet misstag hade inträffat. Som vanligt hade jag klantat mig. Av nån anledning hade jag haft 2269 kr tillgodo, antagligen på grund av tidigare klanterier (jag tycker att står det minus framför då ligger jag minus på kontot, men tydligen är minus bra för det betyder plus för mig) så jag har betalt in 2269 kr igen i tron om att det var en skuld på mitt redan över 2000 tillgodo så nu ligger jag nästan 4000 plus. Jäklar vad jag kan åka bil framöver =)

Inga kommentarer: