torsdag 4 mars 2010

Ont vs ont

Idag har vi haft min bror här på besök. Han travade in i page, kärringkofta o kjol och storhönan undrade om han var en kille eller tjej, men det hör inte till historien. Han var här för att öva sig lite i sin nya hobby - tattuering (ja det var därför den manliga mannen stod o rakade sig). Han satte en liten apa på Tuppens ben o det blev grymt bra. Han är duktig för att vara o startgropen.

Själv har jag blivit mobbad när jag säger att jag inte törs - att det gör för ont. Dom tyckte att har man fött 3 barn, varav 2 utan bedövning så borde man fixa en liten nål, men jag vill hävda att det är ett helt annat ont.

Och inga män eller skånepågar behöver kommentera detta då ni inte fött barn. Om man ska ha synpunkter får man gärna vara kvinna, mamma och tattuerad. Då ska jag ta till mig en eventuell jämförelse.

6 kommentarer:

Cin sa...

WAAaaassss!!
Brorsan! Den lilla pojken.... och så lägger du in en ryggbild på honom...

hönsmamman sa...

Ja, förlåt vännen. Men gå in på fejjan så finns han ju där me andra bilder vetja.

Haakon sa...

skrattar

skånepågar

Anonym sa...

Har du ingen tatuering???
Det gör inte ont...farliga med dem e att man blir beroende och vill ha fler ;-)
Har du sett syrrans rygg????
Kram Nillo

hönsmamman sa...

nillo; nej, det har jag inte sett. har hon nån bild ute på den eller

morsan sa...

Jag förstår precis vad du menar. Att föda barn går inte att jämföra med något annat. Det gör inte ont på "det" sättet.