måndag 8 mars 2010

Sockerdip

Idag har varit en ganska jobbig dag. Och vi är dessutom bara halvvägs igenom den. Huvudvärk o barnen osams. Dessutom har amningen strulat lite så jag är stressad. Därför har jag min sockerfria diet till trots, övervägt att äta upp den chokladöverdragna marsipanstången jag hittade i kylskåpet. Att den gick ut i Maj 2008 var inget jag ens reflekterade över. Annars är jag en sån där som har svårt att dricka mjölk som gick ut igår trots att den är oöppnad. Jag är en datumslav.

Så när jag stod där i köket o höll marsipanen framför mig tänkte jag på Pamela Anderson. Inte att jag vill se ut som henne, men nån gång har jag läst att hennes bästa bantningstips är att borsta tänderna. För det är inte gott att äta saker efter att ha borstat tänderna, så det gjorde jag. Stolt över mig själv. Men det gjorde uppriktigt sagt ont o slänga marsipanen (som säkert inte ens va god från början, för då hade den inte överlevt dryga 2 år i vårt kylskåp) och jag funderade allvarligt om man inte är lyckligare som fet.Då spelar det ingen roll vad jag äter.

2 kommentarer:

Cin sa...

Så länge man äter, och tänker så... så är man lyckligare... men när det kommer till allt andra så känns lyckan bra mycket längre bort än en marsipanstång ;-)

Detoxa på socker, så kommer resten av sig självt sen... då smakar allt skit.

Cin sa...

Så länge man äter, och tänker så... så är man lyckligare... men när det kommer till allt andra så känns lyckan bra mycket längre bort än en marsipanstång ;-)

Detoxa på socker, så kommer resten av sig självt sen... då smakar allt skit.