onsdag 3 mars 2010

Vad är oddsen?

Jag har tre barn, om det nu undgått någon, varav de två första bajsade 14 gånger per dag o o tredje o sista bajsar var 14:e dag. Olika, men tydligen normalt.

Idag skulle vi iväg med bilen till bilverkstan för att nån kinkig kontrollant på bilprovningen tydligen tycker att man bör ha fungerande ljuslyktor på bilen samt vindrutetorkare som fungerar. Eftersom jag sällan är ute med barnen så har jag ingen skötväska, utan packade fint ihop en liten chic påse me blöjor, våtservetter, handduk o sånt man kan behöva. Dock blev den påsen kvar i trappen hemma. Men jag tänkte att det fick gå ändå, miniägget bajsar i snitt en gång i veckan max o hon lade av en riktig brakblöja igår så...

På bilfirman ammar jag henne när hon plötsligt stannar upp med allt - till o med andningen, lägger av värsta äggmöken för att sen hedra oss med ytterligare en överfylld senapsblöja. Så vad gör man? Hittade en gammal up n go blöja från lillhönas tid i bilen storlek XL men den fick funka. Tyvärr för bilkillarna så blev det blöjbyte på fikabordet. Fast jag är rätt duktig så här på tredje vändan att hålla bajset där det ska vara - fint inlindat i blöjan =)

2 kommentarer:

Sara sa...

som van trebarnsmor borde du veta att det ALLTID sker nått när man glömt allt hemma

hönsmamman sa...

Jo det har du rätt i. Och som den sanna optimist o samma vana trebarnsmor jag är har jag alltid en lösning. =)
Sen att man känner sig värdelös som glömt blöjorna hemma åt det stackars barnet får man bortse från...