lördag 8 januari 2011

Börjar bli allvarligt rädd för mig själv

Min man tycker jag ska köpa ett graviditetstest, jag hävdar att det bara är strävan att få det snyggt här hemma. Men jag kom på en sån bra ide igår när jag gick runt på övervåningen för att söva om miniägget. Barnens rum används ju inte längre, inte ens till lek eftersom de inte vill vara uppe själva och vårt sovrum är egentligen för liten för alla våra sängar. Så då tänkte jag helt enkelt byta rum med barnen, ta upp dataskåpet från barnens nya rum så de får plats med lite mer leksaker. Men det krävs en hel del nedmontering, släpande o uppmontering o bra mycket mer kraft o energi än att jag ska lyckas själv, dessutom med barnen hängande i byxbenen. Men jag kan ju börja rensa o förbereda iaf för en helrokad på övervåningen.

Men inte idag, för idag ska hela nedervåningen saneras o städas o sen ska det bakas tårta o blandas saft för det blir 8 busiga ungar som kommer på 6årskalas (vilket innebär att det om ett par timmar är dags för sanering igen). Kanske bäst o sätta igång...

3 kommentarer:

Haakon sa...

Dags för en till?

Nina sa...

Meh??? Du tänker väl inte sanera INNAN??? Verkar totalt meningslöst!
Köp ett gravtest istället... *leeeer*

hm sa...

Jo, så här är det Nina. Det kommer en mamma som aldrig varit här o då känner jag liksom att jag måste anstränga mig lite extra. Blir ju liksom lite första intrycket.. Annars håller jag med dig. Sanera INNAN ett barnkalas är dårskap. Men jag har känt mig lite knäpp på sistone så... ;-)